34th MOSCOW
INTERNATIONAL
ADVERTISING FESTIVAL

Application period DESIRE 1 July — 11 August
RED APPLE -

Red Apple is a main advertising festival of Russia, annually uniting largest advertising agencies, brands and industry celebrities from all over the globe. It is a platform for communication of different cultures, creative ideas and opinions.

The festival consists of two parts - a competition which determines the best cases of the season and a rich educational program with participation of industry experts.

350+

Cannes Lions in jury's arsenal

500+

submitted works

60+

jury members

30+

countries
Creative

Key category, where the main judging criteria is a creative implementation of the idea

Media

Category, where effective and creative use of communication channels is being evaluated

Marketing

Category focused on determining the most bright and effective marketing practices

Young Creators

Category, dedicated to provide a platform for beginners in advertising industry to show their potential 

20 000+ VIEWS OF THE ONLINE BROADCAST ON YOUTUBE

25+ SESSIONS

100+ SPEAKERS

1500+ PARTICIPANTS

7 HALLS

20 000+ VIEWS OF THE ONLINE BROADCAST ON YOUTUBE

25+ SESSIONS

100+ SPEAKERS

1500+ PARTICIPANTS

7 HALLS

STAGES OF THE FESTIVAL
Entries to be accepted from April 15, 2024 till September 20, 2024
SUBMISSION DATES:
1
April 15
May 19
Attention
2
May 20
June 30
Interest
3
July 1
August 11
Desire
4
August 12
September 20
Action
Voting periods
1
September 25
October 6
long-list
2
October 7
October 20
short-list
3
October 23
October 25
metals
4
November 14
Program and award ceremony
PROGRAM

Red Apple is an integral part of Advertising Week in Moscow. The festival is held jointly with the National Advertising Forum and reveals the agenda of the "Day of Content and Creativity" with the participation of international and Russian outstanding speakers. Rich program culminates with the awarding ceremony of the competition season winners.

THEY'RE TALKING ABOUT US

Andrey Boltenko

“Red Apple is a very positive initiative to unite people from different countries, from different spheres in order for them to network and to share ideas, experience, and knowledge”

Shreyas Sathe

Managing Director and Co-founder, Hybrid INSEA

The organization was great, the warm welcome that I received being a foreigner, also the opening party was so cool. I found that Russian advertising is evolving in a dynamic way after fb/google left. It's great to see brands and agencies are adapting and evolving.

Yes definitely I would love to come again.

Ольга Макарова

Руководитель группы по работе с рекламными агентствами, «Авито»

Социально значимые темы по-прежнему трогают сердца, и важно продолжать об этом говорить. Не стоит стесняться и бояться простоты идеи. Из простого и искреннего месседжа можно развернуть настоящую историю и реализовать классный проект. Порой стоит не придумывать космолеты, а сфокусироваться на поиске настоящего.

Кристина Денина

Креативный директор, Contrapunto и BBDO CA

Red Apple это в каком-то смысле финальная точка фестивального сезона. Для нас это возможность посмотреть на индустрию немного сверху, понять, что важного случилось за год, что изменилось и куда мы все пришли. И показать свои достижения, конечно. Мы рады, что в 2023 году нам есть чем впечатлить коллег. На фестивале мы увидели много сильных, ярких проектов. Зная процесс изнутри, понимая, скольких трудов, времени и всевозможных „вопреки" стоил каждый, ты в очередной раз думаешь: какие все молодцы!

Lulo Calio

Founding Partner and Chief Creative Officer, Togetherwith

My experience at the Red Apple International Advertising Forum was genuinely enriching and exceeded my expectations. The forum created an invaluable space for professionals from diverse backgrounds to converge, share perspectives, and engage in meaningful dialogue about the evolving landscape of the advertising industry. This exchange of ideas is crucial for fostering innovation and understanding emerging trends.

Hayk Simonyan

Founder, CEO, Doping Creative Agency

Быть приглашенным в состав жюри по маркетингу - это не просто большая честь, это значимый момент в моей карьере! Вкус первого большого золотого приза наша команда ощутила именно на этом фестивале!

Это был долгий путь от участника до золотого призера, от гостя до члена жюри. Но одно всегда оставалось неизменным - Doping всегда был частью Red Apple.

Shreyas Sathe

Managing Director and Co-founder, Hybrid INSEA, India

The organization was great, the warm welcome that I received being a foreigner, also the opening party was so cool. I found that Russian advertising is evolving in a dynamic way after fb/google left. It's great to see brands and agencies are adapting and evolving.

Yes definitely I would love to come again.

Ольга Макарова

Руководитель группы по работе с рекламными агентствами, «Авито»

Социально значимые темы по-прежнему трогают сердца, и важно продолжать об этом говорить. Не стоит стесняться и бояться простоты идеи. Из простого и искреннего месседжа можно развернуть настоящую историю и реализовать классный проект. Порой стоит не придумывать космолеты, а сфокусироваться на поиске настоящего.

Кристина Денина

Креативный директор, Contrapunto и BBDO CA

Социально значимые темы по-прежнему трогают сердца, и важно продолжать об этом говорить. Не стоит стесняться и бояться простоты идеи. Из простого и искреннего месседжа можно развернуть настоящую историю и реализовать классный проект. Порой стоит не придумывать космолеты, а сфокусироваться на поиске настоящего.

Lulo Calio

Founding Partner and Chief Creative Officer, Togetherwith

My experience at the Red Apple International Advertising Forum was genuinely enriching and exceeded my expectations. The forum created an invaluable space for professionals from diverse backgrounds to converge, share perspectives, and engage in meaningful dialogue about the evolving landscape of the advertising industry. This exchange of ideas is crucial for fostering innovation and understanding emerging trends.

Hayk Simonyan

Founder, CEO, Doping Creative Agency

Быть приглашенным в состав жюри по маркетингу - это не просто большая честь, это значимый момент в моей карьере! Вкус первого большого золотого приза наша команда ощутила именно на этом фестивале!

Это был долгий путь от участника до золотого призера, от гостя до члена жюри. Но одно всегда оставалось неизменным - Doping всегда был частью Red Apple.

Media Direction Group

Этот день завершился для нашей медиагруппы просто триумфально!

В очередной раз жюри Red Apple высоко оценили кейсы наших агентств и экспертизу наших команд!

Ohmybrand

На официальной церемонии вручения наград победителям фестиваля Red Apple узнали, что мы взяли серебро в номинации «Этикетка и упаковка». Награду получили за работу над брендом Wellbee.

Ha Red Apple мы занимаем призовое место впервые, это очень приятно

WNM.digital

В этом году фестиваль оценивало жюри из 30 стран, поэтому в 30 раз приятнее получить признание специалистов не только на родине, но и за рубежом. Мы участвовали в четырёх номинациях в 3 категориях (Marketing, Creative, Media) и во всех попали в шорт-листы.

Shreyas Sathe

Managing Director and Co-founder of Hybrid INSEA, India

Такие фестивали, как Red Apple, стимулируют инновации, объединяют таланты и формируют будущее рекламных технологий. Участие в составе жюри дало мне отличный опыт, я ближе познакомился со спецификой рекламного рынка России. Было интересно видеть креативные работы брендов и наблюдать за тем, как они ориентируются на свою аудиторию и получают результаты даже после ухода Google

Partners
All partners
CONTACTS
Valentin Smolyakov
CEO
Margarita Mulyukina
Senior producer
Aleksandra Zavyalova
Account director
Julia Zaitseva
Account manager
Ksenia Elizarova
Junior PR manager
Aleksandra Melamud
Jury manager